Urząd Pracy, ZUS, PIP i Urząd Skarbowy

Jak podatek od sklepów wielkopowierzchniowych wpłynie na rynek e-commerce?

5 z 5

Ocena: 5 z 5 | 25 głosów

25 głosów

4 komentarze

Jak podatek od sklepów wielkopowierzchniowych wpłynie na rynek e-commerce?
Informacja o wprowadzeniu podatku od sklepów wielkopowierzchniowych od 1 września 2016 r. wprowadziła zamieszanie i wywołała szeroką dyskusję. Specjaliści skoncentrowali się przede wszystkim na oszacowaniu wpływów do budżetu i negatywnych skutkach wejścia w życie tego podatku.

Jeżeli chodzi o wpływy do budżetu, to mają one być wyższe o ok. 3,5 mld złotych. Eksperci zaznaczają przy tym, że właściciele sklepów wielkopowierzchniowych mogą przerzucić opłatę na swoich dostawców lub klientów. Rozważając plusy i minusy wprowadzenia tego podatku, warto pamiętać również o rynku e-commerce.


Rynek e-commerce w Polsce

Specjaliści z Sociomantic Labs w opracowaniu „Barometr e-commerce 2016” oszacowali, że w 2016 r. wartość rynku e-commerce wyniesie ok. 35,8 mld zł. To więcej niż w roku poprzednim. Tendencja wzrostowa ma szansę się nie tylko utrzymać – wartość rynku e-commerce może być jeszcze wyższa, bo wprowadzenie podatku od sklepów wielkopowierzchniowych może skłonić jeszcze większą grupę konsumentów do e-zakupów.

Statystyczny konsument z Polski wydaje w sklepach internetowych mniej niż konsumenci z Europy Zachodniej. Ci nie tylko więcej wydają, lecz także częściej kupują. Sytuacja może się jednak wkrótce zmienić. Podatek od sklepów wielkopowierzchniowych najprawdopodobniej odbije się na cenach produktów – właściciele sklepów będą przerzucać podatek na klienta, podnosząc ceny. To może spowodować, że rynek e-commerce umocni się, gdyż coraz większa grupa konsumentów będzie zwracać uwagę na ceny, wybierając przy tym tańsze sklepy internetowe.

Szukasz pracy?

Technolog / Inżynier elektronik

PCO SPÓŁKA AKCYJNA

  • Warszawa
Dodana
Dodana

Młodszy Doradca Klienta

Partner Alior Bank

  • Wejherowo
Dodana
Polecana
Dodana

Aplikant (w charakterze strażnika miejskiego)

Straż Miejska m. st. Warszawy

  • Warszawa
Dodana
Polecana


Czy w sieci rzeczywiście będzie taniej?

Właściciele sklepów stacjonarnych coraz częściej – obok tradycyjnego kanału sprzedaży – decydują się oferować produkty również przez internet. Nie jest to działanie przypadkowe – dzięki temu jest możliwe zdobycie klientów preferujących robienie zakupów w e-sklepach. Ponieważ prowadząc sklep internetowy odpada wiele opłat (np. za wynajem powierzchni handlowej), nie powinno specjalnie dziwić, że ceny produktów są niższe niż w sklepach stacjonarnych. To idealne rozwiązanie dla oszczędnych klientów i tych, którzy nie chcą tracić czas.

Współcześnie działające e-sklepy oferują całą paletę towarów. Obok mebli, wyposażenia mebli i chemii, w sieci od niedawna można zakupić również żywność. Otwarcie pierwszych e-sklepów spożywczych sprawiło, że chętnych na takie zakupy nie zabrakło. Ponieważ sklepy wielkopowierzchniowe walczą ze sobą o każdego klienta, obniżanie cen jest jedną z wdrażanych i skuteczniejszych strategii.


Wygrają najtańsi?

Walka o klientów odbywa się na wielu płaszczyznach. Sklepy wielkopowierzchniowe nie zawsze wygrywają, bo cena – choć ma ogromne znaczenie – nie zawsze jest jedynym czynnikiem, na który uwagę zwracają klienci. Dla nich istotna jest np. szybkość dostarczenia zamówionych produktów. Jeżeli jednak chodzi o wspomniany podatek, to należy pamiętać, że do tej pory nie było mowy o opodatkowaniu sprzedaży w sieci. Faktycznie zatem robienie zakupów w sklepach oferujących bezpłatną dostawę może spowodować, że w domowym budżecie zostanie całkiem spora suma pieniędzy.

Podziel się

4 komentarze

klient

klient

Artykuł ciekawy. Podatki powinni wszyscy płacić i tym bardziej sklepy wielkopowierzchniowe.
Zuzia

Zuzia

Jak podatek od sklepów wielkopowierzchniowych wpłynie na rynek e-commerce? Odpowiedź w tym artykule.
Astoria

Astoria

Warto przeczytać jak najwięksi potentaci na tym rynku zareagowali na to., Prognozy zawsze są dobre, jednak często z wielkiej chmury mały deszcz. Tak też przecież bywa.
Nitka

Nitka

Potentaci na rynku się utrzymają. Temat jest nowy. Rynek jednak posiada dobrych graczy z wielkim kapitałem. Rzeczywiście jest trochę firm co z Azji sprowadzają produkty.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka