Visa

Oferta wygasła i nie można na nią aplikować.
Data wygaśnięcia 16.05.2024

Młodszy specjalista ds. obywatelstwa

Wielkopolski Urząd Wojewódzki w Poznaniu
  • Poznań, wielkopolskie

Urzędnik

Umowa o pracę

Zakres obowiązków

  • praca administracyjno-biurowa z wykorzystaniem komputera oraz typowych urządzeń biurowych
  • zadania wykonywane w siedzibie urzędu
  • stanowisko pracy znajduje się na pierwszym piętrze budynku biurowego
    praca przy monitorze ekranowym powyżej 4 godzin na dobę z koniecznością przemieszczania się w pomieszczeniu po wymaganą dokumentację oraz do archiwum
  • stanowisko pracy wyposażone w meble biurowe dostosowane do wymagań określonych dla stanowisk administracyjnobiurowych
  • budynek bezpośrednio nie posiada podjazdu dla osób z niepełnosprawnościami poruszających się na wózkach inwalidzkich, możliwość przejazdu z sąsiedniego budynku
  • klatka schodowa o normatywnej ilości stopni, z poręczami
  • budynek nie jest wyposażony w windy osobowe, konieczność korzystania z wind w sąsiednim budynku i przemieszczenia się łącznikiem
  • drzwi wejściowe do pokoi biurowych o szerokości 90 cm
  • pomieszczenia higieniczno-sanitarne w budynku nie są przystosowane dla osób z niepełnosprawnościami
  • prowadzi postępowania w ramach procedury nadania obywatelstwa polskiego, w tym sporządza opinie dotyczące przyjętych wniosków, oraz przekazuje wnioski wraz z opinią, w celu podjęcia rozstrzygnięcia, Prezydentowi RP za pośrednictwem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji
  • prowadzi postępowania administracyjne w ramach procedury uznania za obywatela polskiego, w tym przygotowuje projekty decyzji
  • prowadzi postępowania administracyjne w ramach procedury potwierdzenia posiadania lub utraty obywatelstwa polskiego, w tym przygotowuje projekty decyzji
  • prowadzi postępowania w ramach procedury zrzeczenia się obywatelstwa polskiego oraz przekazuje wnioski wraz z zebraną dokumentacją, w celu podjęcia rozstrzygnięcia, Prezydentowi RP za pośrednictwem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji
  • prowadzi Punkt Obsługi Klienta w sprawach obywatelstwa polskiego, w tym: przyjmuje wnioski oraz uzupełnienia wniosków w sprawach obywatelstwa polskiego; udziela informacji na temat obowiązujących procedur i/lub stanu spraw; obsługuje skrzynkę poczty elektronicznej obywatelstwo@poznan.uw.gov.pl
  • prowadzi i aktualizuje rejestry przyjętych wniosków i wydanych decyzji w systemie teleinformatycznym Pobyt, rejestrze elektronicznym wojewody pn. Rejestr nadań i utrat obywatelstwa polskiego i w formie papierowej oraz udostępnia zgromadzone dane upoważnionym organom

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe magisterskie
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy doświadczenia zawodowego
  • znajomość przepisów: ustawy o wojewodzie i administracji rządowej w województwie, ustawy o obywatelstwie polskim, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o służbie cywilnej
  • umiejętność stosowania prawa w praktyce
  • asertywność i umiejętność argumentacji
  • dobra organizacja pracy własnej
  • umiejętność współpracy w zespole
  • łatwość w nawiązywaniu relacji i umiejętność skutecznej komunikacji
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • wykształcenie: wyższe prawnicze lub administracyjne
  • doświadczenia zawodowego w jednostkach sektora finansów publicznych w realizacji zadań związanych z prowadzeniem postępowań administracyjnych
  • znajomość języka angielskiego, niemieckiego lub rosyjskiego na poziomie komunikatywnym
  • znajomość przepisów: ustawy o repatriacji, ustawy o cudzoziemcach, ustawy o Karcie Polaka, ustawy o ewidencji ludności, ustawy o dowodach osobistych, ustawy Prawo o aktach stanu cywilnego, ustawy o dokumentach paszportowych, ustawy o opłacie skarbowej, ustawy Kodeks rodzinny i opiekuńczy - w zakresie dotyczącym małżeństw i stosunku rodzice-dzieci
  • znajomość geografii politycznej oraz historii
  • umiejętność działania w sytuacjach stresowych, łagodzenia postaw roszczeniowych

Oferujemy

  • Dodatek stażowy (do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy)
  • Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka)
  • Nagrody wypłacane z funduszu nagród uzależnione od osiąganych wyników pracy
  • Ruchomy czas pracy (możliwość rozpoczęcia pracy w godz. 7.00-8.30)
  • Możliwość podnoszenia kwalifikacji i rozwoju zawodowego (szkolenia w oparciu o indywidualny program rozwoju zawodowego, dofinansowanie do studiów podyplomowych i kursów językowych)
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników i dzieci pracowników
  • Możliwość otrzymania dofinansowania do różnych form aktywności kulturalno-oświatowej i sportowo-rekreacyjnej (w tym kart sportowych)
  • Możliwość skorzystania z atrakcyjnej oferty ubezpieczenia grupowego
  • Stołówka pracownicza
  • Stojaki na rowery na terenie Urzędu
  • Praca w siedzibie Urzędu położonej w dogodnej lokalizacji w centrum miasta
Powrót do listy ofert