Starszy specjalista ds. obsługi finansowo-księgowej

Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska w Krakowie
  • Kraków, małopolskie

Urzędnik

Umowa o pracę

Zakres obowiązków

  • Praca administracyjno – biurowa.
  • Praca przy monitorze ekranowym powyżej połowy dobowego czasu pracy.

Podstawowym narzędziem pracy jest komputer. Na stanowisku pracy nie występują uciążliwe, szkodliwe warunki pracy. Stanowisko pracy znajduje się na IX piętrze w budynku wielokondygnacyjnym. Budynek posiada windę. Budynek jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych.

  • Księguje i dekretuje wraz z dokonywaniem weryfikacji formalno – rachunkowej dokumenty księgowe w celu prowadzenia ksiąg rachunkowych w sposób terminowy i zgodny z obowiązującymi przepisami prawa;
  • Prowadzi ewidencję księgową kont pozabilansowych w zakresie planu wydatków i dochodów budżetowych;
  • Prowadzi bieżącą analizę i uzgadnianie dokonanych zapisów księgowych na kontach księgowych;
  • Uczestniczy w sporządzaniu sprawozdań budżetowych i finansowych w celu prawidłowej realizacji przepisów wynikających z ustawy o finansach publicznych i ustawy o rachunkowości;
  • Obsługuje rachunki bankowe Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Krakowie w celu dokonywania płatności zobowiązań jednostki;
  • Archiwizuje dokumenty finansowo – płacowe w celu prawidłowej realizacji przepisów obowiązujących w tym zakresie;

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 7 lat doświadczenia zawodowego w obszarze księgowości budżetowej
  • znajomość ustaw o: finansach publicznych, rachunkowości, służbie cywilnej
  • znajomość rozporządzeń Ministra Rozwoju i Finansów w sprawach: - szczegółowej klasyfikacji dochodów, - wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych, - rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, - budżetów jednostek samorządu terytorialnego, jednostek budżetowych, samorządowych zakładów budżetowych, - państwowych funduszy celowych oraz państwowych jednostek budżetowych mających siedzibę poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej,
  • Kodeks pracy
  • ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych
  • ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
  • znajomość przepisów z zakresu naliczania wynagrodzeń
  • umiejętność analitycznego myślenia
  • komunikatywność, łatwość nawiązywania kontaktów
  • umiejętność planowania i organizacji pracy
  • umiejętność pracy w zespole
  • bardzo dobra umiejętność obsługi komputera (MS Word, Excel)
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • wykształcenie: wyższe kierunek: finanse i rachunkowość
  • doświadczenia zawodowego
  • umiejętność naliczania wynagrodzeń i sporządzanie listy płac dla pracowników jednostki oraz sporządzanie dokumentów rozliczeniowych w programie Płatnik w celu zapewnienia terminowości wypłacania należnych świadczeń finansowych oraz naliczenia odpowiednich składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne;
  • umiejętność naliczania pozostałych potrąceń pracowników w celu sporządzenia prawidłowej listy płac;
  • przygotowywanie dokumentów do wypłaty należnego wynagrodzenia z tytułu umów zleceń lub umów o dzieło w celu uregulowania zobowiązań jednostki na podstawie zawartych umów;
  • sporządzanie i przekazywanie deklaracji podatkowych w celu prawidłowego naliczenia podatku dochodowego od pracowników;
  • rzetelność, dokładność, terminowość
  • umiejętność planowania i organizacji pracy

Oferujemy

  • stabilną pracę w jednostce administracji państwowej,
  • otwarte i przyjazne środowisko pracy,
  • zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
  • regularne i terminowo wypłacane wynagrodzenie,
  • dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy,
  • 'trzynaste' wynagrodzenie,
  • możliwość rozwoju,
  • możliwość pracy wg indywidualnego harmonogramu czasu pracy,
  • pakiet socjalny (m.in. dofinansowanie do wypoczynku dla pracownika i Jego dzieci),
  • preferencyjne warunki dodatkowego ubezpieczenia na życie oraz prywatnej opieki medycznej,
  • dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych,
  • dobrą lokalizację,
  • parking dla rowerów
Dodana
Wygasa (za 2 dni temu)
Powrót do listy ofert