Ratownik wodny

Szkoła Podstawowa z Oddziałami Sportowymi nr 5
  • Kraków, małopolskie

Inny

Umowa o pracę

Poszukuję dwóch osób na stanowisko Ratownika wodnego na basenie szkolnym w dzielnicy Krowodrza w Krakowie.
Zatrudnienie możliwe od listopada 2023.

Wymiar zatrudnienia to 0,75 etatu (dla każdej z osób).
Zatrudnienie na umowę o pracę (13 pensja, zakładowy fundusz świadczeń socjalnych).
Oprócz podstawowego wynagrodzenia premia regulaminowa w każdym miesiącu w wysokości 20% plus dodatek za tzw. "wysługę lat" maksymalnie 20% (1% za każdy udokumentowany świadectwem pracy rok zatrudnienia).
Praca od poniedziałku do soboty w godzinach 06:00 - 22:00 – według ustalonego harmonogramu (praca w systemie równoważnym).

W zakresie obowiązków:
1. Kontrola stanu urządzeń oraz sprzętu, które zapewniają bezpieczeństwo osób kąpiących się i zgłaszanie wszelkich uwag i zastrzeżeń w tym zakresie ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji związanych z bezpośrednim zagrożeniem dla zdrowia i życia użytkowników.
2. Systematyczne weryfikowanie zawartości apteczki pierwszej pomocy. Zgłaszanie z odpowiednim wyprzedzeniem upływających terminów przydatności jej zawartości oraz ewentualnej konieczności uzupełniania jej składu.
3. Organizacja ruchu grup zorganizowanych korzystających z hali basenu.
4. Pomoc osobom niepełnosprawnym w wejściu i wyjściu z basenu, w tym obsługa dźwigu basenowego dla niepełnosprawnych.
5. Pouczanie użytkowników, zarówno w grupach zorganizowanych jak i indywidualnych, o obowiązujących przepisach regulaminowych i zasadach bezpieczeństwa.
6. Sygnalizowanie za pomocą urządzeń alarmowych przekroczeń obowiązującego regulaminu pływalni.
7. Reagowanie na wszystkie wypadki naruszenia regulaminu pływalni.
8. Ciągłe zdobywane wiedzy oraz utrzymywanie umiejętności z zakresu technik pływackich i ratownictwa wodnego oraz kondycji fizycznej na poziomie niezbędnym do pełnienia roli ratownika.
9. Oczyszczenie powierzchni wody i dna obszaru przeznaczonego do kąpieli z wszelkich przedmiotów mogących spowodować skaleczenie lub innych nieszczęśliwy wypadek.
10. Utrzymywanie w powierzchni plaży wokół basenu i jacuzzi w formie bezpiecznej dla użytkowników (np. usuwanie przedmiotów mogących stanowić zagrożenie, nadmiaru wody itp.).
11. W wyniku wystąpienia niepożądanych zanieczyszczeń w nieckach basenowych ratownik ma obowiązek:
1) natychmiastowego powiadomienia konserwatora lub osoby pełniącej dyżur,
2) informowania woźnych o wstrzymaniu wpuszczania osób na basen (w razie konieczności),
3) wyproszenia osób korzystających w danym momencie z pływalni (w razie konieczności),
4) wyłowienia zanieczyszczenie podbierakiem lub udzielenie niezbędnej pomocy
w wyławianiu przez osoby do tego upoważnione.
12. Przygotowanie i sprawdzenie sprzętu ratowniczego i pomocniczego oraz basenu, jacuzzi
i sauny przed rozpoczęciem dyżuru oraz zabezpieczenie i konserwacja po zakończeniu dyżuru.
13. Weryfikowanie stanu i ilości sprzętu pomocniczego do prowadzenia zajęć w wodzie i zgłaszanie ewentualnych braków lub uszkodzeń przełożonym.
14. Przeciwdziałanie użyciu w/w sprzętu niezgodnie z przeznaczeniem.
15. Egzekwowanie od osób korzystających z basenu założenia podczas korzystania z niecek basenowych czepka.
16. Gaszenie zbędnych świateł.
17. Kontrola stanu lin torowych, oraz urządzeń i sprzętu będącego na wyposażeniu basenu.
18. Dbanie o porządek na stanowisku pracy, w tym w pomieszczeniach ratowników.
19. Przestrzeganie stref wodnych w niecce basenowej oraz egzekwowanie opieki dorosłych nad dziećmi do lat 12.
20. Zapobieganie w miarę możliwości wszelkim szkodom materialnym wyrządzanym przez użytkowników basenu.
21. Zgłaszanie przełożonym wszystkich usterek występujących w obiekcie basenu.
22. Niezwłoczne informowanie swojego przełożonego o zagrożeniach bezpieczeństwa osób przebywających na obszarze wodnym.
23. Stałe obserwowanie wyznaczonego obszaru wodnego.
24. Niezwłoczne reagowanie na każdy sygnał wzywania pomocy oraz podejmowanie akcji ratowniczej, zapobieganie skutkom zagrożeń.
25. Udzielaniu kwalifikowanej pierwszej pomocy.
26. Zabezpieczeniu miejsca wypadku lub zagrożenia.
27. Ewakuacji osób z miejsca stanowiącego zagrożenie dla życia lub zdrowia.
28. Bieżące dokumentowanie prowadzonych działań ratowniczych. Na każdej zmianie dokonywanie wpisu do „Dziennika Pracy Ratowników” wg wzoru, natomiast w części opisowej dnia pracy odnotowywanie wszystkich istotnych zdarzeń mogących wpłynąć na bezpieczeństwo osób kąpiących się, jak również ewentualnych niedociągnięć stwierdzone podczas pracy poprzedniej zmiany (np. brak porządku w pomieszczeniach ratowników).
29. Pomoc przy prowadzeniu pomiarów temperatury wody i powietrza oraz parametrów wody wykonywanych przez konserwatorów.
30. Wykonywanie innych poleceń wydawanych przez bezpośrednich przełożonych.


Osoby zainteresowane proszę o przesyłanie CV. Z wybranymi osobami będę kontaktował się telefonicznie celem umówienia spotkania. Pierwsza umowa na okres próbny. Docelowo możliwe zatrudnienie na czas nieokreślony.

Informujemy, że skontaktujemy się z wybranymi osobami.

Informuję, że administratorem, czyli podmiotem decydującym o tym, jak będą wykorzystywane Twoje dane osobowe, jest Szkoła Podstawowa z Oddziałami Sportowymi nr 5 im. Polskich Olimpijczyków z siedzibą w Krakowie przy al. Kijowskiej 8, 30-079 Kraków. Wszelkie szczegółowe informacje dotyczące RODO znajdują się na stronie szkoły w zakładce RODO:
Dodana
Wygasa (za 2 dni temu)
Powrót do listy ofert