Twoje wsparcie w rekrutacji
Znajdź wymarzoną
ofertę pracy i APLIKUJ
OGŁOSZEŃ: 1026        SUBSKRYBUJE: 7277
Tematy, które interesują czytelników:  Praca na czarno, Odprawa pracownicza, Czas pracy możliwości, Biuro rachunkowe, Zdjęcie do CV, Rozliczenie PIT, CV wzór

Call center - wady i zalety

Call center - wady i zalety
W dobie intensywnego rozwoju techniki i komunikacji elektronicznej zawieranie umów na odległość i handel wszelkiego rodzaju produktami stał się bardzo popularny. Równocześnie wzrosło zapotrzebowanie na pracowników trudniących się telefoniczną obsługą klientów. Dlatego osoby poszukujące pracy coraz częściej spotykają się z propozycją objęcia stanowiska o takim charakterze.

Oferty pracy są bardzo interesujące. Wystarczy być komunikatywnym, ambitnym i znać obsługę komputera. Zwykle też od kandydata na wybrane stanowisko nie wymaga się doświadczenia zawodowego. Ale czy rzeczywiście może być aż tak "różowo"? Skoro prawie każdy może pracować jako konsultant telefoniczny, dlaczego niektóre osoby szybko rezygnują z pracy i odradzają innym jej podjęcie? Okazuje się, że podobnie jak każda praca, także ta - na call center ma swoje wady i zalety i zanim zdecydujemy się na aplikację na to stanowisko, powinniśmy poznać najważniejsze z nich.

 

Zalety pracy w call center

Jesteś osobą otwartą i komunikatywną? To może być praca idealna dla Ciebie

Z pewnością nie jest to zawód dla ponuraków i maruderów. Osoby, które mają "to coś", czyli łatwość nawiązywania kontaktów i dar przekonywania mogą osiągnąć w niej sukces. To bardzo ważne, gdyż w tej branży za sukcesem idzie pieniądz. Nie da się ukryć, że wypłaty są najczęściej uzależnione od prowizji, czyli ilości sprzedanych produktów.

Call center - łatwo dostać pracę

Wiedzę o produkcie i niezbędne uprawnienia (np. w przypadku sprzedaży produktów finansowych, ubezpieczeń) zdobywa się podczas szkoleń. Większość firm preferuje nawet przyjęcie osób młodych, świeżo po ukończeniu szkoły i studentów. Dla takich osób, etat na stanowisku konsultanta telefonicznego może być doskonałym startem w karierze zawodowej.

Uniwersalne godziny pracy w Call center

Niektóre firmy mogą zaproponować pracę w wybranych przez pracownika godzinach. Dlatego zatrudnienie na call center może być także dodatkowym zajęciem, w niższym wymiarze czasu. Zatrudnieniem na stanowisku konsultanta telefonicznego zainteresują się z pewnością także ci, którzy wolą pracować w domu. Z reguły, w takim przypadku wystarcza dostęp do internetu, a niezbędny sprzęt (np. komputer z oprogramowaniem, słuchawki) otrzymuje się od pracodawcy.

Miła atmosfera w pracy to nie pusty banał

Poczucie humoru, wyczucie taktu, miły stosunek do innych osób to jedne z podstawowych cech konsultanta telefonicznego. Grupa takich osób to idealne grono, w którym powstaną wieloletnie przyjaźnie.

- Spędzamy w pracy po osiem godzin dziennie, czyli większą część życia. Tam gdzie są fajni ludzie jest fajna atmosfera. Tutaj często zawieramy nowe znajomości, wspólnie uczymy się od podstaw i pomagamy sobie nawzajem - mówi Sylwia Krawiecka p/o Dyrektora Sprzedaży w rankomat.pl - internetowej porównywarce ubezpieczeń - W naszym call center jest czas zarówno na pracę jak i na odpoczynek. Z pewnością każdy z naszych pracowników potwierdzi, że praca "na słuchawkach" nie oznacza całodziennego, przymusowego przywiązania do telefonu, jak głosi jeden z mitów.

Dobra praca - dobre pieniądze

Najlepsi pracownicy call center mogą sporo zarobić. Oczywiście wszystko zależy od umowy o pracę i realizacji planu. Część wypłaty to zwykle prowizja za sprzedane produkty, druga to podstawa wynagrodzenia. Wysokie zaangażowanie jest zwykle nagradzane dodatkową premią.

 

Wady pracy w call center

Call center dobre dla odpornych na stres

Przeprowadzanie kilkunastu lub kilkudziesięciu rozmów dziennie może być stresujące. Dochodzą do tego klienci, którzy nie zawsze są mili i wyrozumiali. Bez zrozumienia, że dzwoniąc do nich możemy zaskoczyć ich w różnych sytuacjach i nie zawsze nasz telefon jest mile widziany możemy dojść do etapu, w którym zaczniemy bać się kolejnej rozmowy. A przecież pozytywne nastawienie to połowa sukcesu.

Nie każdy może być najlepszy

W tej pracy dobre chęci nie wystarczą. Premiuje się tutaj wyniki, a nie tylko czas spędzony przy telefonie. Niestety w tym przypadku trzeba się bardzo starać i potocznie mówiąc: "mieć gadane", aby znaleźć się wśród najlepiej zarabiających. Niektórzy pracodawcy zapominają także o wsparciu dla osób, które chwilowo przechodzą kryzys, nie potrafią dorównać kolegom lub stracili wiarę we własne umiejętności.

Wysokie plany sprzedażowe

Niekiedy słyszy się o zawyżaniu planów sprzedażowych, tak aby pracownicy nie mieli szans ich wykonać i tym samym uzyskać premii. Stosuje się przy tym silny nacisk na wyniki, a słabszych pracowników zwalnia lub przedstawia jako przykład nieudolności. Oczywiście są to sporadyczne przypadki i żaden dobry pracodawca nie pozwoli sobie na takie postępowanie. Warto jednak "zasięgnąć języka" wśród obecnych pracowników firmy. Nie będzie to trudne, gdyż taka "wieść szybko się niesie", a tego typu firmy bardzo szybko tracą pracowników i mają trudności ze znalezieniem nowych.

Uwaga na warunki umowy

"Po miesiącu okazało się, że zarobiłam 400 złotych. Dostałam tylko śmieszną prowizję, uszczuploną o dodatkowe koszty, a o podstawie wynagrodzenia mogłam pomarzyć. Powiedzieli mi, że sama sobie jestem winna, bo widocznie zbyt słabo upominałam się o umowę (miałam ją dostać jutro, pojutrze, za tydzień itd.)" - mówi rozczarowana pracą w call center Ewa. Niestety, takie i podobne wspomnienia ma wiele osób. Umowa o pracę to podstawa. Nie ma sensu ryzykować i podejmować zatrudnienia bez dokumentu w ręku. Jeśli już go otrzymamy, sprawdźmy jej warunki i to, w jaki sposób będzie naliczane nasze wynagrodzenie.

Oceń ten wpis
Call center - wady i zalety
Ocena: 4.5, liczba głosów: 11

Zobacz inne porady dla pracowników

Opinie

(brak komentarzy)
Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.