Szkolenia i rozwój

Budowanie sieci kontaktów za pomocą LinkedIn

19 sierpnia 2022

4 z 5

Ocena: 4 z 5 | 14 głosów

14 głosów

0 komentarzy

Budowanie sieci kontaktów za pomocą LinkedIn
LinkedIn to międzynarodowy portal społecznościowy stworzony specjalnie z myślą o osobach poszukujących nowych kontaktów biznesowych w Internecie. Budowanie sieci kontaktów na LinkedIn jest proste i szybko przynosi efekty, dlatego coraz więcej osób decyduje się założyć profil na tym portalu. Dla kogo Linkedin będzie najlepszym rozwiązaniem? Przede wszystkim dla przedsiębiorców, rekruterów oraz specjalistów niemal każdego szczebla, którzy są stale otwarci na nowe doświadczenia zawodowe. Jednak używając portalu, trzeba być także ostrożnym i należy uważać na użytkowników, którzy mogą próbować wyłudzić dane osobowe lub wrażliwe dane firmowe za pomocą dostępnego na stronie komunikatora.

Czego dowiesz się z poniższego artykułu?

  • Jak działa LinkedIn?
  • Jak stworzyć własny profil na LinkedIn?
  • Jak zbudować sieć kontaktów na LinkedIn?
  • Dlaczego warto mieć konto na LinkedIn?
  • Na co trzeba uważać nawiązując nowe znajomości na LinkedIn?

Zobacz także artykuł: https://www.aplikuj.pl/porady-dla-pracownikow/912/networking-jak-budowac-siec-kontaktow

Jak zbudować dobre kontakty biznesowe na LinkedIn?

W budowaniu efektywnej sieci kontaktów biznesowych na LinkedIn kluczowe będzie odpowiednie uzupełnienie własnego profilu tak, aby wyglądał wiarygodnie i zachęcał do nawiązania współpracy. Jeśli zastanawiasz się LinkedIn jak działa, to na początku rozważ założenie konta w serwisie. Założenie konta jest proste i zajmuje dosłownie kilka minut, jednak później trzeba będzie poświęcić nieco więcej czasu na uzupełnienie profilu o doświadczenie zawodowe, posiadane certyfikaty, umiejętności oraz zainteresowania. Kolejnym krokiem będzie zaproszenie do sieci kontaktów współpracowników i znajomych. Gdy wybrane osoby zaakceptują zaproszenie, to automatycznie zyskasz dostęp do ich sieci kontaktów i poszerzysz swoje możliwości wysyłania wiadomości do nowych osób. Linked in kontakt to podstawa budowania relacji w serwisie, a na portalu funkcjonują trzy stopnie nawiązywania znajomości z innymi użytkownikami takie jak:

  • kontakt 1-stopnia, czyli osoba, która jest Twoim bezpośrednim kontaktem i możesz do niej swobodnie wysyłać wiadomości
  • kontakt 2-stopnia, czyli osoba, która jest bezpośrednim kontaktem Twojego kontaktu i możesz do niej wysłać tylko krótką wiadomość tekstową 
  • kontakt 3-stopnia, czyli osoba, która jest poza Twoją siecią kontaktów i nie możesz jej wysłać wiadomości, jeśli nie posiadasz konta premium

Konto premium na LinkedIn umożliwia wysyłanie wiadomości do osób spoza Twoich kontaktów i jest chętnie wybieraną opcją przez rekruterów oraz firmy specjalizujące się w headhuntingu. W takim wypadku trzeba wykupić pakiet, w ramach którego będzie można wysłać określoną liczbę wiadomości i opublikować kilka ogłoszeń o pracę.

Dlaczego LinkedIn jest tak ważny dla budowania kontaktów biznesowych?

Serwis LinkedIn uruchomiono w maju 2003 roku, a w roku 2021 portal ten miał już 740 milionów użytkowników w co najmniej 200 krajach. Jest to zatem olbrzymia baza kontaktów biznesowych, z której można zrobić bardzo dobry użytek. Jeśli wciąż zastanawiasz się co to LinkedIn i czy może Ci się przydać w codziennej pracy, to może przekona Cię fakt, że na LinkedIn możesz nie tylko znaleźć współpracowników, ale i także klientów. Ponadto na tym portalu możesz także zareklamować swoje usługi, wymieniać się wiedzą z ekspertami oraz wziąć udział w ciekawych wydarzeniach z interesujących Cię dziedzin. Pamiętaj również, że wielu klientów szuka informacji o danym przedsiębiorstwie właśnie na LinkedIn i to z tego miejsca czerpie informacje o działalności firmy oraz o proponowanych przez nią usługach.

Video

Jakie są najlepsze praktyki na LinkedIn w kontaktach biznesowych?

Serwis LinkedIn wciąż się rozwija. Na początku zakres funkcjonalności portalu był ograniczony, jednak z czasem serwis rozbudowano i w efekcie stał się interaktywną platformą do wymiany informacji oraz wspólnego planowania nowych projektów. LinkedIn jak budować kontakty, by nie zrazić do siebie potencjalnych współpracowników? Przede wszystkim unikaj masowego wysyłania zaproszeń lub wiadomości do nieznanych Ci osób. Ponieważ takie działanie nie wygląda profesjonalnie i może zniechęcić do Ciebie osoby, które szanują swój czas. Ponadto zawsze personalizuj wysyłaną wiadomość, poprzez zwrócenie się do danej osoby po imieniu oraz napisanie, w jakim celu chcesz się z nią skontaktować. W ten sposób zwiększysz swoje szanse na uzyskanie odpowiedzi oraz na nawiązanie nowych kontaktów biznesowych.

Jak skutecznie pozyskiwać kontakty biznesowe na LinkedIn?

Gdy już wiesz, jak działa LinkedIn, to możesz rozpocząć budowanie sieci kontaktów. Zanim jednak zaprosisz pierwsze osoby spoza swojej sieci, przyjrzy się dokładnie własnemu profilowi. Ponieważ nim dana osoba doda Cię do kontaktów, najpierw sprawdzi Twój profil i na tej podstawie podejmie decyzję. A co warto umieścić na swoim profilu i jak dodać zainteresowania na LinkedIn? Na początku zadbaj o oprawę estetyczną Twojego profilu i dodaj wymagane zdjęcia. Następnie uzupełnij doświadczenie zawodowe i umiejętności oraz zadbaj o to, by bliscy współpracownicy je potwierdzili. Ostatnim etapem będzie dodanie zainteresowań poprzez wybranie firm, grup lub uczelni, które chcesz obserwować. 

Jakie korzyści można uzyskać dzięki dobrym kontaktom biznesowym na LinkedIn?

Kontakt na LinkedIn to świetny sposób na poznanie nowych ludzi z całego świata. Dzięki tej platformie możesz nawiązać ciekawe kontakty biznesowe, które wykorzystasz w przyszłości do znalezienia nowych rynków zbytu lub do samorozwoju. Poza tym na LinkedIn wiele osób publikuje interesujące artykuły, które mogą być inspiracją do rozwijania aktualnego biznesu lub do stworzenia całkiem nowego projektu. LinkedIn to także idealne rozwiązanie dla osób, które chcą znaleźć zagranicznych kontrahentów albo chcą zrobić rozeznanie wśród konkurencji.

Jakie są najczęstsze problemy z kontaktami biznesowymi na LinkedIn i jak sobie z nimi radzić?

LinkedIn jak każdy inny duży serwis internetowy nie jest pozbawiony wad. Korzystając z portalu, trzeba uważać na nieuczciwych użytkowników. Fałszywe konta zwykle łatwo jest rozpoznać, mimo wszystko warto zachować czujność, gdy obca osoba próbuje pozyskać niejawne informacje za pośrednictwem portalu. Poza tym osoby, które nie wykupiły pakietu premium, mają ograniczone możliwości w budowaniu swojej sieci kontaktów. Przeszkodą w nawiązaniu kontaktu przez LinkedIn może być także duża liczba wiadomości wysyłanych do użytkowników o pożądanych kompetencjach na przykład do specjalistów IT. Dlatego zawsze weryfikuj osoby z którymi rozmawiasz i nie wysyłaj wiadomości, które mogłoby być uznane za spam.

Budowanie sieci kontaktów za pomocą LinkedIn to skuteczny sposób na poszerzenie swoich możliwości zawodowych i to niezależnie od posiadanego doświadczenia czy preferowanej branży. Ponieważ LinkedIn to dobre narzędzie, które odpowiednio użyte pozwala na dotarcie do różnego rodzaju specjalistów oraz firm na całym świecie. W efekcie trudno sobie wyobrazić współczesny rynek pracy bez LinkedIn i jego przydatnych funkcjonalności.

Najczęściej zadawane pytania

Jak działa LinkedIn?

LinkedIn bazuje na sieci kontaktów i pozwala na jej systematyczne powiększanie. Prawidłowe uzupełnienie profilu wraz z pokaźną siecią kontaktów znacznie zwiększą Twoją szansę na otrzymanie ciekawych propozycji zawodowych.

Co można zyskać, posiadając konto na LinkedIn?

Mając profil na LinkedIn, można nawiązać nowe kontakty biznesowe, znaleźć klientów, alternatywne rynki zbytu oraz publikować ogłoszenia o pracę. Jest to również miejsce, gdzie fachowcy z różnych dziedzin wymieniają się profesjonalną wiedzą i nowinkami z rynku pracy.

Podziel się

Komentarze

Nikt jeszcze nie dodał komentarza do tego artykułu.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.

Dbamy o Twoją prywatność

Serwis wykorzystuje pliki cookies, czyli pliki tekstowe, które za zgodą Użytkownika są przechowywane na komputerze lub urządzeniu mobilnym Użytkownika, co może wiązać się również z przetwarzaniem danych osobowych Użytkownika. Pliki cookies przetwarzane przez Aplikuj.pl Paweł Strykowski, zarejestrowany w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej pod adresem: ul. Legionów 26/28, 43-300 Bielsko-Biała, NIP: 5471567654, REGON: 070776507, w celu umożliwienia korzystania z Serwisu, jak również na potrzeby analizy zachowań Użytkownika w Serwisie, personalizacji prezentowanych Użytkownikowi treści oraz reklam, zapewnienia działania funkcji mediów społecznościowych oraz do zarządzania Serwisem. Szczegółowe informacje dotyczące plików cookies, jak również dostęp do panelu zarządzania ustawieniami cookies znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych osobowych zawartych w plikach cookies jest zgoda na przetwarzanie danych osobowych wyrażona poprzez akceptację wykorzystania plików cookies (art. 6 (1)(a) RODO).

Zgoda udzielona poprzez wybór opcji "Wyrażam zgodę" oznacza akceptację wszystkich wykorzystywanych w Serwisie plików cookies. Zgoda Użytkownika może być w każdym momencie zmieniona poprzez kliknięcie w link umieszczony w Polityce Prywatności.

Użytkownikom przysługują następujące prawa: prawo do żądania dostępu do swoich danych, prawo do ich sprostowania, prawo do usunięcia danych, prawo do ograniczenia przetwarzania oraz prawo do przenoszenia danych. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych, w tym przysługujących Użytkownikowi praw, można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.

Dostosowuję swój wybór

Dokonaj szczegółowego wyboru poniższych ustawień, aby zapisać indywidualne ustawienia prywatności. Więcej szczegółowych informacji na ten temat znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Pliki cookies niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną Zawsze aktywne
Narzędzia statystyczne i marketingowe Google Tag Manager, Google Analytics, Google Ads, Facebook Piksel (remarketing)
Narzędzie analityczne HotJar Statystyka