Narzędzia rekrutacyjne

Cechy dobrego profilu na Linkedin

25 października 2021

4 z 5

Ocena: 4 z 5 | 7 głosów

7 głosów

4 komentarze
Cechy dobrego profilu na Linkedin
Linkedin jest serwisem społecznościowym, w którym wszystko “kręci się” wokół spraw zawodowych i związanych z zatrudnieniem. W obecnej dobie posiadanie profilu na Linkedin jest nie tylko bardzo opłacalne ze względu na dalsze kroki w karierze, ale stanowi wręcz pewien wymóg. Z tego artykułu dowiedzą się Państwo czym jest Linkedin, jak prowadzić profil na Linkedin, a także jak w Linkedin znajdować oferty pracy.

Czym jest Linkedin i do czego służy?

Linkedin to medium społecznościowe, z którego korzystają pracownicy i pracodawcy. Profil na Linkedin pozwala nawiązywać kontakty z osobami trudniącymi się podobnymi do naszego zawodami, wymieniać doświadczenia, zdobywać wiedzę zawodową, zawiązywać relacje, składać i odpowiadać na oferty pracy. Linkedin służy jako miejsce zrzeszające osoby pracujące, osoby poszukujące pracy oraz pracodawców, którzy tę pracę dają. Jeżeli więc poszukują Państwo zatrudnienia lub chcą się rozwijać zawodowo (albo też prowadzą firmę, która szuka pracowników), najskuteczniejszym krokiem będzie wtedy założenie profilu na Linkedin.

Jak założyć profil na Linkedin?

To bardzo proste. Po otworzeniu strony Linkedin w przeglądarce (lub zainstalowaniu aplikacji na telefonie), uzyskujemy możliwość założenia profilu na Linkedin. Pozycjonowanie na Linkedin jest bardzo dobre, więc w wynikach wyszukiwania na frazę, którą będzie nasze imię i nazwisko (lub nazwa prowadzonej przez nas firmy), znajdziemy się bardzo wysoko. Linkedin do założenia profilu wymaga zwykłych, standardowych danych i informacji. Potem budujemy nasz profil, co nie różni się niczym od posługiwania się prostym systemem CMS. Samo zakładanie profilu na Linkedin jest niezwykle proste i szybkie, natomiast trochę więcej czasu będziemy musieli poświęcić na uzupełnienie profilu, aby był on skuteczny i atrakcyjny dla naszych nowych znajomych po fachu oraz potencjalnych pracodawców.

Szukasz pracy?

Pracownik produkcji-> DARMOWY TRANSPORT!

Randstad Polska Sp. z o.o.

  • Radomsko
  • 4 000-4 550 zł / mc
Dodana

Specjalista ds. Sprzedaży

LABORTRONIC Laboratoria Wzorcujące Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Spółka Komandytowa

  • Bielsko-Biała
Dodana
Dodana
Dodana

Pracownik produkcji-> DARMOWY TRANSPORT!

Randstad Polska Sp. z o.o.

  • Bełchatów
  • 4 000-4 550 zł / mc
Dodana

Jakie cechy powinien posiadać dobry profil na Linkedin?

W naszym profilu na Linkedin znajdzie się wiele informacji o nas, a dokładniej o naszym doświadczeniu zawodowym, naszych kwalifikacjach, osiągnięciach, kursach, szkoleniach, umiejętnościach, itd. Budowanie dobrego profilu na Linkedin powinno kierować się następującymi zasadami: prawdomówność (jeżeli nawiążemy kontakt z pracodawcą, to z pewnością będzie on weryfikował informacje, które zamieściliśmy), rzetelność i kompletność (warto opisać całą swoją ścieżkę zawodową, podać możliwie dokładne informacje na temat naszych doświadczeń zawodowych i kwalifikacji), a także cechy związane z estetyką, które są przynależne do naszej obecności w internecie i przedstawiają nas profesjonalnie i w dobrym świetle. Na to wszystko mamy wpływ.

Budowanie profilu Linkedin, aby zdobyć oferty pracy lub wejść w posiadanie profesjonalnego CV, składa się z kilku kroków, które ten serwis społecznościowy nam bardzo ułatwia. Podajemy więc dotychczasowe miejsca zatrudnienia wraz z opisem obowiązków zawodowych, otrzymujemy możliwość pochwalenia się ukończonymi kursami i zdobytymi certyfikatami, dbamy o jakość użytych grafik (szczególnie w przypadku zdjęcia profilowego, które powinno być tym samym zdjęciem, jakiego używamy w naszym oficjalnym CV), opisujemy nasze osiągnięcia, podajemy linki do materiałów sieciowych świadczących o naszym zaangażowaniu zawodowym i profesjonalizmie.

Dobry profil na Linkedin jest z jednej strony kompletny i całościowy, z drugiej łatwy do rozczytania i przejrzysty. Aby znaleźć pracę na Linkedin powinniśmy postarać się o publikowanie informacji, które będą nas wyróżniać w oczach potencjalnego pracodawcy. Serwis Linkedin jest pozycjonowany bardzo wysoko, więc liczmy się też i z tym, że pracę na Linkedin możemy znaleźć również dzięki tzw. organicznemu wyszukiwaniu przez rekruterów np. w Google lub Bing.

Jakie informacje umieścić na profilu Linkedin?

Przejrzyjmy standardowy profil na Linkedin “od góry, do dołu”. W nagłówku znajdują się następujące informacje: nasz imię i nazwisko, zdjęcie tła oraz zdjęcie osobiste, aktualne miejsce zatrudnienia oraz informacje o naszej edukacji, wyświetlana jest także liczba nawiązanych z innymi użytkownikami kontaktów. Możemy również w tej sekcji zamieścić linki do materiałów sieciowych (np. naszej strony internetowej). Pod nagłówkiem możemy podać dość rozbudowany opis naszych zainteresowań zawodowych i przedstawić się jako pracownicy. Jeszcze niżej wyświetlane są nasze publikacje w tym serwisie, do których każdy ma dostęp. Następną w kolejności sekcją jest nasza aktywność, czyli działania podejmowane w serwisie (np. polubienia, polecenia, itd.). Potem przechodzimy już do “twardszych rzeczy” - opis naszego doświadczenia zawodowego, włącznie z wymienieniem nazw firm, w których pracowaliśmy, zakresu obowiązków, dat początkowych i kończących zatrudnienie. (Właśnie głównie ten segment będzie stanowił rdzeń naszego CV na Linkedin, gdy będziemy je eksportować z serwisu). Rekruterzy przeglądający naszą prezentację zwrócą też zapewne uwagę na poniższe sekcje, które powinniśmy zawrzeć na naszym profilu: wykształcenie (szkoły, jakie ukończyliśmy), kursy i certyfikaty zawodowe, ewentualnie nasze publikacje (o ile tu mamy się czym pochwalić), a także obserwowane przez nas strony, grupy, do których należymy, i in. Budowanie profilu na Linkedin polega na uzupełnianiu sekcji, z których każda jest nazwana i gromadzi jak w katalogu lub dobrym archiwum pogrupowane informacje o nas.

Dobry profil na Linkedin a rekruterzy

Szukając pracy na Linkedin lub przeglądając oferty pracy z poziomu naszego profilu (możemy także śledzić tagi lub zapisać się na newslettery według interesującej nas branży i miejsca zatrudnienia), dajmy znać rekruterom, że jesteśmy gotowi na wejście w proces rekrutacji - służy temu jedno ustawienie profilu, dające możliwość obwieszczenia, że właśnie poszukujemy pracy. Oprócz tego, że na Linkedin możemy przeglądać oferty pracy według filtrów i kryteriów, możemy także “zgłosić się” bezpośrednio do rekruterów. Obecna sytuacja na rynku pracy, przynajmniej dla poważnych ofert zatrudnienia, wygląda tak, że niemalże na pewno rekruterzy, zanim nawiążą z nami kontakt i zaproszą nas na rozmowę kwalifikacyjną

 Najpierw zapoznają się z naszym profilem na Linkedin.

O to właśnie toczy się realna gra z realną stawką - zaprezentować się na Linkedin jako właściwa osoba na dane stanowisko. Życzymy powodzenia. Korzystanie z Linkedin z pewnością jest jednym z najlepszych sposobów nie tylko na profesjonalizację w zawodzie, ale także na szybkie znalezienie nowego zatrudnienia.

Podsumowanie:
  • Linkedin to serwis społecznościowy służący do budowania profesjonalnych relacji i poszukiwania pracy.
  • Założenie profilu na Linkedin jest proste, wymaga standardowych danych i informacji.
  • Dobry profil na Linkedin powinien być kompletny, rzetelny, estetyczny i łatwy do czytania.
  • Profil na Linkedin powinien zawierać informacje o doświadczeniu zawodowym, kwalifikacjach, osiągnięciach, kursach, szkoleniach i publikacje.

Najczęściej zadawane pytania

Czym są profile na Linkedin?

Linkedin to serwis społecznościowy, w którym użytkownicy gromadzą się głównie wokół tematów zawodowych, poznają innych pracowników branży, w której pracują, mogą wymieniać się doświadczeniami, znajdować nowe miejsca zatrudnienia i wiele więcej. Ofert pracy na Linkedin nie brakuje, a posiadanie profilu na Linkedin jest obecnie wymogiem profesjonalizmu zawodowego.

Czy na linkedin są oferty pracy?

Serwis Linkedin jest być może najlepszym miejscem, w którym możemy znaleźć całe mnóstwo bardzo ciekawych ofert pracy. Wystarczy założyć profil na Linkedin, aby zdobyć dostęp do wielu ofert pracy i swoje zatrudnienie uczynić bardziej stabilnym, a także - ponieważ oferty pracy na Linkedin występują w dużych ilościach - bardziej przewidywalnym i rozwijać się zawodowo.

Czy warto założyć CV na Linkedinie?

Gdy mamy już zbudowany profil na Linkedin, możemy wyeksportować go w formie CV. CV na Linkedin eksportujemy w formie pliku pdf, możemy je dowolnie udostępniać i przesyłać pracodawcom - Linkedin pozwala na stworzenie profesjonalnego CV.

Autor

Artykuł został opracowany i zmodyfikowany przez kilku autorów. Poniżej podajemy dane redaktora lub autora, który dokonał ostatniej modyfikacji.

Ewa Sztuczka-Mazur

Social Media Manager

Social Media Manager w branży HR, autorka tekstów, copywriterka, specjalistka Facebook ADS, wokalistka i pszczelarka.
Obecnie w Aplikuj.pl odpowiedzialna głównie za treści z obszaru miękkiego HR oraz prawa pracy.

4 komentarze

Lili

Lili

Bardzo pomocny artykuł dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z LinkedIn. Wiele w nim praktycznych wskazówek, jak uatrakcyjnić swoje CV w serwisie i zwiększyć swoją szansę na znalezienie wymarzonej pracy.
wawa

wawa

Jako pracodawca zdecydowanie polecam LinkedIn jako narzędzie rekrutacyjne. Dzięki niemu można znaleźć kandydatów na stanowiska, których ciężko byłoby znaleźć w tradycyjny sposób. Dobrze wypełnione profile zwracają moją uwagę i pozwalają na szybszy wybór odpowiedniego pracownika.
Olek

Olek

Nie wiedziałem, że LinkedIn może mi pomóc w znalezieniu pracy. Dzięki temu artykułowi dowiedziałem się, jak założyć profil i jak uzupełnić go o najlepsze informacje. Mam nadzieję, że uda mi się dzięki temu zadbać o swoją karierę zawodową.
Jerzy Kocielski

Jerzy Kocielski

Założenie profilu na LinkedIn jest bardzo ważne dla osób poszukujących pracy. Dzięki niemu można wyeksponować swoje doświadczenie i umiejętności, a także nawiązać kontakty z pracodawcami.

Dodaj komentarz

Wszystkie pola muszą być prawidłowo wypełnione

Komentarz został dodany

Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających wulgarne słowa, adresy www oraz adesy e-mail i numery telefonów.