Twoje wsparcie w rekrutacji
Znajdź wymarzoną
ofertę pracy i APLIKUJ
OGŁOSZEŃ: 1017        SUBSKRYBUJE: 7257
Tematy, które interesują czytelników:  Staż a praktyka, Umowa o dzieło, List motywacyjny wzór

Przedsiębiorco, reklamuj się skutecznie

Przedsiębiorco, reklamuj się skutecznie

Każda osoba prowadząca firmę doskonale wie, jak ważne są nakłady na reklamę. Dzięki niej produkty lub marka może zaistnieć w świadomości w konsumenta. Aby jednak reklama była skuteczna, potrzebna jest koncepcja i jej wdrożenie.

 Każdy przedsiębiorca musi liczyć się z tym, że część wypracowanych zysków będzie musiał przeznaczyć na reklamę. To właśnie dzięki niej możliwe jest promowanie firmy, oferowanych przez nią usług lub produktów. Aby jednak reklama była skuteczna, warto wiedzieć, co aktualnie oferują firmy zajmujące się promocją i co może zyskać przedsiębiorca inwestując w poszczególne formy reklamy.

Zasadniczo reklamę można podzielić na reklamę oudoorową (zewnętrzną) i indoorową (wewnętrzną). Plusem tej pierwszej jest jej ogólnodostępność. Inwestując w taką reklamę, przedsiębiorca może mieć pewność, że więcej osób będzie miało możliwość zapoznania się z oferowanymi przez niego usługami czy produktami. Nie oznacza to jednak, że reklama wewnętrzna się nie sprawdza – w niektórych sytuacjach jest najlepszym rozwiązaniem.

Większe środki, większe możliwości

Reklama zewnętrzna z całą pewnością jest droższa. Zalicza się do niej np. billboardy, tablice reklamowe czy informacyjne i szyldy. Jeżeli billboard zostanie umieszczony w centrum miasta, przedsiębiorca musi się liczyć z większymi kosztami, lecz w zamian otrzymuje pewność, że z przekazem zapozna się znacznie większe grono osób.

By jednak umieścić reklamę zewnętrzną w atrakcyjnym miejscu, konieczne jest wynajęcie przestrzeni lub bezpośrednio ziemi. Takie działania, choć opłacalne, mogą okazać się nie do zrealizowania przez niewielkie firmy, posiadające ograniczony budżet. Rozwiązaniem pośrednim mogą być np. ulotki. Warto pamiętać, że w ostatnich latach z tej formy reklamy skorzystać mogą również firmy dbające o środowisko naturalne, gdyż dostępne są ulotki ekologiczne.

Reklama wewnętrzna – pokaż się na targach

Dobrym rozwiązaniem jest również reklama wewnętrzna. Ta sprawdza się np. wówczas, gdy firma decyduje się na wzięcie udziału w targach. W takim przypadku przedsiębiorca ma możliwość wykorzystania np. plakatów, systemów wystawienniczych czy naklejek na podłogę. W praktyce, dzięki takiej reklamie ma możliwość wyróżnić swoje stanowisko na tle konkurencyjnych firm.

Z punktu widzenia przedsiębiorcy reklama wewnętrzna ma swoje zalety – jest tania. Zakup wizytówek, plakatów, kubków czy koszulek z nadrukiem to znacznie niższe koszty niż wykupienie powierzchni na billboardzie czy zamówienie szyldów. A dobrze wykorzystana reklama wewnętrzna może być równie korzystna jak reklama zewnętrzna.

Liczy się efekt

Dziś, by możliwe było zaistnienie na rynku, nakłady na reklamę muszą zostać uwzględnione w budżecie firmy. Warto zauważyć, że większość podmiotów nie ogranicza się przy tym wyłącznie do reklamy na tradycyjnych nośnikach. Z roku na rok wzrastają wydatki na reklamę internetową. Przedsiębiorcy chętnie inwestują środki w taką reklamę, gdyż wiedzą, że ona po prostu się zwraca. 

Główne zalety marketingu w sieci to nie tylko niewielkie nakłady, lecz także fakt, że z taką reklamą ma możliwość zapoznać się zdecydowana większość użytkowników internetu. Jeżeli uwzględnić to, że przedsiębiorca może reklamować się np. w mediach społecznościowych, które w ostatnich latach są bardzo popularne, otrzymuje się potężne narzędzie.

 

 

Zobacz inne porady dla pracodawców

Komentarze do wpisu

(brak komentarzy)
Redakcja Aplikuj.pl zastrzega sobie prawo usuwania komentarzy obraźliwych dla innych osób lub zawierających słowa wulgarne.