Twoje wsparcie w rekrutacji
PODGLĄD NIEAKTYWNEGO/NIEOPŁACONEGO OGŁOSZENIA

Compliance Analyst / Specjalista ds. zgodności w Dziale Finansów

UWAGA!
Ogłoszenie straciło swoją ważność dnia: 2019-10-31

TI Fluid Systems (wcześniej TI Automotive) jest zbudowana na prawie 100-letnim doświadczeniu. Projektuje i produkuje systemy i układy do przenoszenia substancji płynnych dla przemysłu motoryzacyjnego od 1919. Obecnie posiada ponad 120 zakładów w 29 krajach i zatrudnia ponad 25 000 wykwalifikowanych pracowników, specjalistów i ekspertów w swojej branży.

TI Fluid Systems podzielone jest na 2 dywizje: FCS – Fluid Carrying Systems oraz FTDS – Fuel Tank & Delivery Systems.  Korporacja TI Fluid Systems w Polsce funkcjonuje jako spółka TI Poland sp. z o.o., która ma 5 zakładów produkcyjnych, zatrudniających ok. 2500 osób. 

 

Dywizja Fuel Tank & Delivery Systems oferuje wielokrotnie nagradzane technologie i systemy paliwowe stosowane w samochodach z silnikami benzynowymi, diesla, flex-fuel oraz hybrydowymi. Połączenie zbiorników i systemów zasilania w jedną strukturę pozwala TI Fluid Systems na rozwój i produkcję w pełni zintegrowanych systemów. Nasza siła tkwi w zaspokajaniu i wyprzedzaniu stale rosnących oczekiwań przemysłu motoryzacyjnego dotyczących efektywności systemów paliwowych i emisji spalin. 

 

Zakład Produkcyjny TI Fluid Systems w Wapienicy powstał w 2007r.  i specjalizuje się w produkcji pomp i modułów paliwowych. Dwie trzecie pojazdów na świecie wyposażonych jest w co najmniej jeden produkt z TI Fluid Systems, co przekłada się na stały rozwój TI i stabilność zatrudnienia.

Zakres obowiązków:

Position reports to EU FTDS Division Finance Director.

Direct manager is FTDS Division Global Compliance Director

Duties and Requirements of the Job:

Global Control Frame:

  • Review and support the plants with Risk and Control Matrix, provide feedback to the locations and drive the adjustments process. Ongoing GCF project support as required

Internal Controls Management System / Internal Audit:

  • Upload deficiencies in Internal Controls Management System (will start after Risk and Control Matrix completion)
  • Manage follow-up on remediation actions 

Balance sheets reviews:

  • Perform BS reviews as planned for Europe locations
  • Hold review with local finance management prior to finalizing the summary report
  • Issue summary report (PowerPoint), detailed review findings (Excel) and action plan (Excel) to Regional FD, local FM and Divisional Compliance Director within a week after BS Review.
  • Organize and lead review with Divisional Global FD, Regional FD and Divisional Compliance Director within two weeks after BS Review. 

Controls review/testing:

  • Perform controls testing activities in the locations as per agreed plan and issue report to Regional FD and Divisional Compliance Director. 

Month end:

  • Monitor timely submission of quarterly financial review report for Europe for non-quarter end months
  • Consolidate tabs in quarterly financial review report for Europe and submit as per Divisional timetable (monthly).
  • Monitor timely submission of quarterly reporting packaging for Europe locations.
  • Complete quarterly financial review report with balance sheet variances comments for Europe and submit as per Divisional timetable (quarterly)
  • Provide monthly report with summary findings for the region. Distribution: Global Compliance Director and Regional FD.

Training/Support:

  • Train regional staff in control activities and requirements
  • Provide any relevant guidance on policies and procedures to any relevant location on an as needed basis
  • Share best practices across plants
  • Identify standardization opportunities
  • Support roll out of standard processes and procedures

Wymagania:

Expectations:

  • University degree, preferable in Law or Economics or similar
  • Minimum 2  years of Compliance background in a global business
  • Good understanding of Compliance, regulatory matters
  • Experience in managing multiple projects with varying timeframes and deadlines
  • Able to critically think through issues and determine the best practical course of action considering impacts internally and externally
  • Advanced English both written and spoken
  • Eagerness to learn and to share knowledge
  • Strong attention to detail skill set
  • Good communication skills
  • Very good Microsoft Office skills (Excel, PowerPoint, Word)
  • Possibility to travel 2 weeks per month as minimum as required.

Firma oferuje:

Benefits:

  • Stable employment in the international organization.
  • Multisport card
  • Private medical care package
  • Life insurance
  • Holiday bonus
  • Jubilee award
  • Christmas/Easter packages

Zainteresowane osoby prosimy o wysyłanie CV w języku angielskim/ If you are interested in this position please send your CV in English.

Zawód:
Specjalista ds. finansów
Miejsce pracy:
Bielsko-Biała
Forma zatrudnienia:
umowa o pracę
Oferta dodana w dniu:
2019-10-18
Oferta wygasła w dniu:
2019-10-31
Liczba odsłon ogłoszenia:

Tak, chcę otrzymywać oferty pracy na e-maila!

(klauzula informacyjna)

Lista podobnych ofert pracy

FUNDRAISER

Zawód: specjalista ds. finansów Rodzaj: inna
FUNDACJA OFIARUJ SERCE
Chorzów
2019-11-13

SPECJALISTA DO SPRAW POZYSKIWANIA FUNDUSZY (FUNDRAISER)

Zawód: specjalista ds. finansów Rodzaj: umowa na okres próbny
Fundacja Gramy do Końca
od 2250 zł
UoP brutto/m-c
Chorzów
2019-10-31
od 2250 zł
UoP brutto/m-c

SPECJALISTA DO SPRAW POZYSKIWANIA FUNDUSZY (FUNDRAISER)

Zawód: specjalista ds. finansów Rodzaj: umowa na okres próbny
Fundacja Gramy do Końca
od 2250 zł
UoP brutto/m-c
Chorzów
2019-10-31
od 2250 zł
UoP brutto/m-c

SPECJALISTA DO SPRAW KSIĘGOWOŚCI

Zawód: specjalista ds. finansów Rodzaj: umowa o pracę
SZKOŁA PODSTAWOWA Z ODDZIAŁAMI DWUJĘZYCZNYMI NR 6 IM. NOBLISTÓW POLSKICH W GLIWICACH
od 2850 zł
UoP brutto/m-c
Gliwice
2019-10-25
od 2850 zł
UoP brutto/m-c