Radca prawny w Departamencie Finansowym

Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Warszawie
  • Warszawa, mazowieckie

Urzędnik

Umowa o pracę

Praca zdalna

Zakres obowiązków

Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy oraz warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:

  • budynek bez podjazdu dla wózków inwalidzkich,
  • bardzo ograniczona możliwość poruszania się na wózkach inwalidzkich,
  • konieczna asysta innego pracownika/opiekuna,
  • w budynku brak oznaczeń dla osób niewidomych,
  • brak specjalistycznych urządzeń umożliwiających pracę osobom niewidomym, niedosłyszącym oraz głuchoniemym,
  • nie występują szkodliwe/niebezpieczne warunki pracy,
  • obsługa klienta zewnętrznego i wewnętrznego, w tym liczne kontakty bezpośrednie, telefoniczne i mailowe,
  • praca w pokoju wieloosobowym,
  • praca przy komputerze powyżej czterech godzin oraz przy użyciu urządzeń biurowych,
  • przemieszczanie się pomiędzy budynkami Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.
  • Bierze udział w tworzeniu rozwiązań w zakresie zatrudnienia i płac instytucji kultury oraz prowadzi sprawy związane z zasadami zatrudniania i wynagradzania pracowników instytucji kultury.
  • Realizuje obsługę prawną Departamentu, w tym wydaje opinie prawne i interpretacje prawa w zakresie działalności i finansowania jednostek poległych i nadzorowanych przez Ministra oraz podejmuje działania mające na celu opracowanie i aktualizację aktów prawnych pozostających we właściwości Departamentu.
  • Monitoruje, analizuje i opiniuje zmiany w systemie ekonomiki kultury, ze szczególnym uwzględnieniem orzecznictwa i zmian w regulacjach prawnych dotyczących sfery kultury, w tym również opiniuje oceny skutków społeczno-gospodarczych projektowanych przez Ministerstwo regulacji, a także uczestniczy w pracach na rzecz doskonalenia metodologii sporządzania tych ocen.
  • Analizuje pod kątem prawnym i opiniuje zasady realizacji inwestycji finansowanych ze środków Ministerstwa oraz przewidywane skutki zaniechania lub wstrzymania ich realizacji, w tym w zakresie regulowania zobowiązań finansowych, prawa dysponowania nieruchomością na cele budowlane i zabezpieczenia majątku uzyskanego w wyniku realizacji inwestycji.
  • Udziela porad i wyjaśnień dotyczących obowiązywania i stosowania przepisów prawa finansowego w szczególności z zakresu finansów publicznych w odniesieniu do działalności kulturalnej z obszaru działania Ministra.
  • Opiniuje pod względem prawnym i redakcyjnym oraz parafuje umowy, porozumienia, decyzje administracyjne oraz dokumenty dotyczące nawiązania, przekształcania lub rozwiązania stosunku pracy będące we właściwości Departamentu.
  • Realizuje pozostałe zadania zlecone przez dyrektora.

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe magisterskie studia prawnicze lub zagraniczne studia prawnicze uznane w Rzeczypospolitej Polskiej
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w pracy na stanowisku radcy prawnego w jednostkach sektora finansów publicznych
  • Wpis na listę radców prawnych
  • Znajomość ustawy o finansach publicznych
  • Znajomość ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej wraz z ustawami powiązanymi w szczególności ustawą o muzeach, ustawą o bibliotekach
  • Znajomość ustawy Kodeks pracy i innych aktów prawnych dotyczących zatrudnienia ze szczególnym uwzględnieniem zatrudnienia w instytucjach kultury
  • Znajomość ustawy o służbie cywilnej
  • Kompetencje: praktyczne zastosowanie przepisów prawa, komunikatywność, zorientowanie na osiąganie celów, umiejętność pracy zespołowej
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • wykształcenie: brak
  • doświadczenia zawodowego

Oferujemy

  • Indywidualny rozkład czasu pracy
  • Częściowe wykonywanie pracy poza siedzibą urzędu (praca zdalna, „home office”)
  • Stołówka pracownicza
  • Dopłata do biletów na imprezy kulturalne
  • Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
  • Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
  • Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
  • Dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy
  • Dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka)
  • Szkolenia, możliwość refundacji kosztów nauki języków obcych oraz studiów podyplomowych
  • Pakiet socjalny (np. niskooprocentowane pożyczki, wsparcie finansowe w trudnych sytuacjach)
  • Dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych
  • Dofinansowanie do kart sportowych
  • Możliwość wykupienia na preferencyjnych warunkach pakietu medycznego dla pracownika i członków rodziny oraz ubezpieczenia zdrowotnego i polisy na życie
  • Możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej
  • Dobrą lokalizację
  • Miłą atmosferę pracy
Dodana
Wygasa (za 2 dni temu)
Powrót do listy ofert

Podobne oferty pracy