Visa

Oferta wygasła i nie można na nią aplikować.
Data wygaśnięcia 13.05.2024

Główny specjalista ds. Obsługi parlamentarnej Ministra SWiA oraz współpracy z Rzecznikiem Praw Obywa

Ministerstwo Spraw Wewnętrznych i Administracji w Warszawie
  • Warszawa, mazowieckie

Urzędnik

Umowa o pracę

Zakres obowiązków

Budynek przy ul. Stefana Batorego 5:

Wejście do budynku od strony ul. Rakowieckiej 2a w Warszawie (Biuro Przepustek) wyposażone w windę zewnętrzną dla osób niepełnosprawnych.

Wejście do budynku przy ul. Stefana Batorego 5 wyposażone w podjazd dla osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Szerokość ciągów komunikacyjnych i drzwi wewnętrznych dostosowane są do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Wewnątrz budynku znajdują się windy ułatwiające poruszanie się,

Na parterze i piętrach: I, II, III i IV (z pięciu pięter budynku) znajdują się łazienki dostosowane do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich.

Warunki dotyczące charakteru pracy:

  • praca biurowa przy komputerze powyżej 4 godzin dziennie,
  • nietypowe godziny pracy – tzw. dyżury sejmowe i senackie.
  • Koordynuje proces udziału członków Kierownictwa resortu oraz innych upoważnionych osób w plenarnych posiedzeniach Sejmu RP i Senatu RP oraz w posiedzeniach komisji sejmowych i senackich, w tym aktywnie monitoruje przebieg posiedzeń (dyżury sejmowe i senackie) i reaguje na bieżąco w przypadku konieczności wsparcia merytorycznego lub technicznego przedstawicieli MSWiA.
  • Analizuje dokumenty przewidziane do rozpatrzenia podczas posiedzeń Sejmu RP i Senatu RP oraz podczas posiedzeń komisji sejmowych i senackich, a także podejmuje decyzje w zakresie konieczności zaangażowania Kierownictwa MSWiA i komórek organizacyjnych MSWiA, a także organów podległych i jednostek nadzorowanych przez MSWiA w przedmiotowym zakresie. Przekazuje Kierownictwu oraz właściwym komórkom organizacyjnym MSWiA porządek posiedzeń Sejmu RP i Senatu RP oraz zaproszenia na komisje sejmowe i senackie. Sporządza dla członków Kierownictwa MSWiA i innych wskazanych osób cotygodniowe zestawienia posiedzeń komisji sejmowych i senackich (wraz z analizą spraw pozostających we właściwości MSWiA).
  • Koordynuje przygotowanie materiałów na potrzeby komisji sejmowych i senackich wynikających z bieżących prac komisji oraz z ich planów pracy oraz koordynuje przygotowanie dla Ministra SWiA materiały (wystąpienia dla Kierownictwa) na plenarne posiedzenia Sejmu RP i Senatu RP, w tym celu analizuje informacje i stanowiska przekazywane przez komórki organizacyjne Ministerstwa oraz organy i jednostki podległe lub nadzorowane przez Ministra SWiA, identyfikuje ewentualne problemy, niejasności i rozbieżności, wyjaśnia zidentyfikowane problemy, przedstawia stosowne informacje Kierownictwu oraz wykonuje polecenia Kierownictwa w tym zakresie.
  • Opracowuje projekty odpowiedzi Ministra SWiA na: interpelacje, zapytania, interwencje poselskie i senatorskie, oświadczenia senatorskie, wystąpienia Rzeczników Praw Obywatelskich i Praw Dziecka oraz wystąpienia Posłów do Parlamentu Europejskiego.

Wymagania

  • wykształcenie: wyższe
  • doświadczenie zawodowe/staż pracy doświadczenia zawodowego
  • Co najmniej 2 lata doświadczenia zawodowego w administracji rządowej.
  • Znajomość ustroju państwa oraz funkcjonowania administracji publicznej (Konstytucja RP, Regulamin Sejmu RP, Regulamin Senatu RP, ustawa o wykonywaniu mandatu posła i senatora, ustawa o działach administracji rządowej, ustawa o Rzeczniku Praw Obywatelskich, ustawa o Rzeczniku Praw Dziecka, ustawa o dostępie do informacji publicznej).
  • Znajomość organizacji resortu oraz systemu kompetencyjnego resortu (ustawy i rozporządzenia pozostające w zakresie właściwości resortu spraw wewnętrznych i administracji).
  • Znajomość przepisów prawa i procedur (np. Kodeks postępowania administracyjnego, Kodeks postępowania karnego).
  • Umiejętność obsługi elektronicznych systemów wyszukiwania aktów prawnych (np. Lex, Eurolex, ISAP).
  • Znajomość zasad techniki prawodawczej
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie komunikatywnym.
  • Umiejętność radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych, umiejętność analitycznego myślenia.
  • Umiejętność organizacji pracy i orientacja na osiąganie celów, umiejętność współpracy, skutecznego komunikowania się, rzetelność, gotowość do doskonalenia zawodowego.
  • Wyrażenie zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego zgodnie z przepisami o ochronie informacji niejawnych lub posiadanie poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne”.
  • W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
  • wykształcenie: brak
  • doświadczenia zawodowego
  • Znajomość języka angielskiego na poziomie B2

Oferujemy

  • Dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowanego stażu pracy.
  • Możliwość zakupu przez pracowników pakietu opieki medycznej i ubezpieczenia na życie dla nich i ich bliskich.
  • Możliwość rozwoju zawodowego, uczestniczenia w szkoleniach oraz częściowej refundacji kosztów nauki języka obcego, studiów podyplomowych.
  • Różnorodny pakiet socjalny i pakiet benefitów (w szczególności dofinansowanie do wypoczynku dla pracownika i jego dzieci, dofinansowanie do pobytu pracownika na leczeniu sanatoryjnym lub wczasach profilaktyczno-leczniczych, możliwość wzięcia pożyczki mieszkaniowej, uzyskania wsparcia finansowego z tytułu urodzenia lub przysposobienia dziecka, a także wsparcia finansowego w trudnych sytuacjach).
  • Możliwość korzystania z Kasy Zapomogowo Pożyczkowej.
  • Możliwość korzystania z pobytów leczniczych w wybranych Sanatoriach Uzdrowiskowych MSWiA w ramach dostępnych miejsc oraz możliwość korzystania z miejsc w ośrodkach wypoczynkowych współpracujących z pracodawcą.
  • Stojaki / miejsce na rowery w lokalizacji przy ul. Batorego 5.
  • Bufet w budynku MSWiA na ul. Batorego 5.
Powrót do listy ofert